11-krotny zwrot z wydatków na reklamę w branży projektów domów na Facebooku!

Naszym klientem była firma specjalizująca się w opracowywaniu projektów domów jednorodzinnych do 100m2. Oprócz samej sprzedaży projektów firma świadczy usługi budowy domów które sama projektowała. I tym razem klient również nigdy nie miał styczności i doświadczenia z systemem reklamowym Facebook Ads. 

Założenia biznesowe klienta:

1.Sprzedaż projektów domów z oferty firmy,

2.Maksymalizacja zwrotu z wydatków na reklamę, 

3.Wspólnie ustaliliśmy zwrot z wydatków który ma wynosić co najmniej 4 

Konfiguracja/założenie konta biznesowego:

Pierwszym elementem było stworzenie firmowego fanpage, firma go nie posiadała. Utworzyliśmy konto reklamowe, wspólnie z klientem podłączyliśmy płatności i skonfigurowaliśmy całe konto biznesowe. Jest to niezbędne do reklamowania się na Facebooku.

Kolejnym krokiem było wdrożenie pixela Facebook przez API konwersji. Skonfigurowaliśmy zdarzenia takie jak: wyświetlenie zawartości, konwersja niestandardowa, dodanie do koszyka, zakup. Dzięki tej operacji mieliśmy pełny obraz tego jakie akcje wykonują klienci w sklepie internetowym. Zweryfikowaliśmy domenę sklepu w menadżerze zdarzeń, nadaliśmy priorytety zdarzeń inaczej mówiąc, stworzyliśmy dobry grunt pod fundamenty 🙂

Content marketing

Na początek stworzyliśmy content marketing na Facebooku. Na firmowym w fanpage udostępnialiśmy treści które mogły zainteresować naszych odbiorców, były to m.in posty przedstawiające dom z projektu na każdym z etapów jego budowy, materiały z jakich jest budowany, publikowaliśmy filmy przygotowane przez klienta w których poruszane były najważniejsze kwestie oferowanych projektów. Kolejnym krokiem było uruchomienie kampanii reklamowych z celem aktywność do odbiorców zainteresowanych tematem budowy własnego domu, zakupu projektów itp. Z uwagi na to że nasz klient aktywnie prowadzi kanał na YouTube związany z budową domów, pod każdym filmem umieścił informację zachęcającą do polubienia fanpage. Od początku naszej współpracy takie informacje pojawiały się również w filmach. Ten element dodatkowo przyśpieszył budowanie społeczności wokół profilu na Facebooku.

Reklama na Facebooku-przystąpienie do działań

Kiedy zdążyliśmy się już rozgościć na Facebooku jako firma od projektów domów, przystąpiliśmy do prezentacji naszego produktu szerszej publiczności-bo przecież chodziło o sprzedaż. Jednocześnie testowaliśmy kilka celów reklamowych a były to:

-ruch,
-konwersje z optymalizacją:
-dodanie do koszyka,
-zakup

Efekty po pierwszych 30 dniach:

W pierwszym miesiącu zanotowaliśmy 35 zakupów o łącznej wartości 31,764 zł zaś całkowity koszt wydany na kampanie wyniósł 2858,20 zł. W tym momencie zdaliśmy sobie sprawę jak olbrzymi potencjał drzemie w Facebooku dla branży projektów domów. Klient zadowolony, kontynuowaliśmy działania jednocześnie testując kolejne grupy odbiorców. Należy również zaznaczyć iż owe działania były poprzedzone wcześniejszym content marketingiem i zbudowaniem społeczności. ROAS w pierwszym miesiącu kampanii reklamowej wyniósł 11!

Efekty po 60 dniach kampanii:

Kolejny miesiąc z uwagi na okres w jakim przeprowadzaliśmy kampanie okazał się słabszy od poprzedniego. Mimo to udało się dowieźć 20 nowych zakupów i znacząco podwyższyć ROAS na 11.7! Łączy przychód za 60 dni wyniósł 67,486 zł.

Efekty po 90 dniach kampanii:

W trzecim miesiącu współpracy podjęliśmy decyzję o uruchomieniu remarketingu dynamicznego oraz decyzją klienta, potroiliśmy budżet reklamowy z uwagi na zbliżające się działania wojenne za wschodnią granicą co w tej branży ”budowa domu” mogło mieć drastyczny skutek. Kampania wygenerowała 72 nowe zakupy co przełożyło się na 145 766 zł przychodu w ciągu 60 dni. Efekty wojny można było zaobserwować już w 3 miesiącu, (mniejszy ROAS). 

Wstrzymanie kampanii w tym momencie było dobrą decyzją, w czwartym miesiącu sprawdziliśmy czy aby na pewno było warto zakończyć działania. Była to słuszna decyzja, zwrot z wydatków w tamtym momencie nie przekraczał 3. 

Powyższy Case to bardzo dobry przykład, jak sytuacje polityczne wpływają i potrafią zachwiać rynek-w tym przypadku budowlany. Dziś, kiedy sytuacja się ”ustabilizowała” o ile możemy to tak nazwać, wznowiliśmy współpracę. Wkrótce podzielimy się jej efektami w osobnym wpisie.

Chcesz aby twoja firma osiągała podobne lub lepsze wyniki? Zgłoś się do nas! Zamieniamy kliknięcia w złotówki!

Potrzebujesz SKUTECZNEJ reklamy na Facebooku?

Powierz nam jej wykonanie! Profesjonalnie i kompleksowo obsłużymy twój biznes w social mediach. Skontaktuj się i porozmawiajmy o tym co możemy dla Ciebie zrobić.

Rekomendacje

zerknij

Co mówią o nas Klienci?

poprawione

Email: km@reklamarketing.pl

Telefon: (+48) 577-109-712

NIP: 5882480618

OBSERWUJ NAS:

kontakt

NAPISZ DO NAS